Zákaznické centrum ČEZ Plzeň
Skupina ČEZ patří mezi nejvýznamnější ekonomické subjekty v České republice a působí v zemích západní, střední a jihovýchodní Evropy. Především se zaměřuje na výrobu, distribuci, obchod a prodej v oblasti elektřiny a tepla, zemního plynu a těžby uhlí. Je jednou z deseti největších energetik v Evropě, má více než 8 milionů zákazníků a přes 32 tisíc zaměstnanců.
Komplexní řešení šité na míru
ČEZ je naším dlouholetým klientem, se kterým máme za sebou bohatou společnou cestu. Jsme jejich partnerem především pro stavební úpravy jejich zákaznických center po celé republice. Nebylo tomu jinak ani v tomto případě. Zákaznické centrum v Plzni je největší z dosud realizovaných a jednalo se o pilotní projekt nového přístupu k řešení zákaznického centra. Tento nový koncept právě prochází zatěžkávací zkouškou a pokud se osvědčí, rádi by ho zopakovali i na dalších místech. Jsme velmi rádi, že jsme jim s novým konceptem pomáhali spolu s naším partnerským architektem a následně vše od A až do Z i zrealizovali.
Otevřenost hraje prim
Úkolem nového zákaznického centra je především otevřený přístup k zákazníkům. Celá pobočka je koncipována tak, aby se klienti cítili maximálně pohodlně. Světlý a barevný interiér plný zeleně navozuje příjemnou domácí atmosféru. Subtilní květinové stěny opticky jemně oddělují prostor, ale nevytváří žádné výrazné bariéry, které by celkový dojem z volného prostoru zničily. Skvělé architektonické řešení doplňuje orientační systém a především množství grafik s lokální tématikou, které vám nedají zapomenout, že se nacházíte v Plzni. Při čekání tak můžete objevovat a poznávat zajímavé plzeňské lokality.
Pobočka prošla kompletní rekonstrukcí nejen vnitřních prostor, ale dělala se i úprava fasády, venkovního loga a dlažby. Uvnitř jsme vše kompletně vybourali, změnili dispozice a zbrusu nově vybavili. Prostor je doladěn do posledního detailu - nábytek, osvětlení, koberce, grafiky a další části interiéru nesou jasnou společnou linku.
Z hlediska dlouholeté spolupráce bylo největší výzvou vnést v rámci tohoto projektu nový design konceptu ZC, který by naplnil očekávání klienta ve všech směrech a postupně bychom ho mohli aplikovat na dalších realizacích. Společně jsme usilovali o vytvoření pracovního prostředí, které má zároveň působit přátelsky, vzdušně a komfortně, jak pro zaměstnance, tak i příchozí klienty na pobočku. Veškeré detaily byly konzultovány s arch. Matějem Kosíkem a jeho kolektivem z ateliéru Červený Klobouk a zkušenou Ing. arch. Marianou Jírovou, která vždy hýřila optimistickou náladou. Velké poděkování patří klientovi za důvěru, prostor a možnost podílet se na realizaci. Jsou tu však další, kteří se tomuto projektu oddali a brali realizaci jako své „dítě“, a těmi jsou kolegyně Jana Vopalecká a projektový manažer Radek Štěpán, díky kterým vše proběhlo hladce a dalším, jenž se na realizaci podíleli. Věřím, že i nadále budeme plnohodnotným partnerem při redesignu ZC a přínosem pro klienta.
Nový koncept, ještě jasnější zítřky
Ing. Matěj Kosík a Ing. arch. Mariana Jírová
Zadavatel chtěl vytvořit unikátní, zcela odlišnou koncepci zákaznického centra s novým způsobem práce s klientem. Záměrem bylo vytvoření prostoru v souvislostech – interakce mezi klientem a obsluhou, prostor s kvalitnějšími funkcemi pro zákazníka, s přívětivým designem v propojení měřítka a souvislostí pocitu domova.
Lokálně zvolené zákaznické centrum v Plzni, v rámci dispozičního řešení, stavebně technických možností, umožnilo vizi záměru uskutečnit i v detailech, pomocí široké škály architektonických, grafických i technických prvků s použitím firemní identity.
Díky zvolené koncepci vznikl přehledný prostor pro klienty, ergonomicky pohodlný, s lidským měřítkem a designem, který nabízí zajímavé vjemy díky propojení funkčních zón, s umístěním nabídky a prodeje komoditních i nekomoditních prvků. Zároveň vytváří příjemné prostředí i pro zaměstnance, kteří produkty nabízejí, vzniká tedy žádoucí interakce mezi klientem a pracovníkem.
Zároveň byl náš záměr podpořit lokální povědomí klientů i zaměstnanců grafickými dominantami i zkratkami města Plzně pomocí pojednání polepů stěn tak, aby si každý mohl najít své oblíbené místo, ulici, stavbu…
V rámci realizace jsme mysleli nejen na komfort klientů, orientaci, architektonické prvky, design, optické vjemy grafiky města, barvy a pohodlný mobiliář, ale i na dětí s dětským koutkem, na zaměstnance pracující v poklidném a vlídném prostředí. Věříme, že zákaznické centrum bude sloužit v zamýšleném módu – rodinné prostředí s pocitem domova. Rádi bychom poděkovali všem, s kterými jsme během návrhů a realizace spolupracovali.