Makro

Velké změny 

Společnost Makro se po několika menších obměnách odhodlala k zásadní proměně pracovního prostředí ve své centrále v pražských Stodůlkách. Zrušme individuální uzavřená pracoviště a vyjděme vstříc novým požadavkům, se kterými přicházejí naši zaměstnanci - tak znělo zadání, které předcházelo kompletní rekonstrukci dvou pater s celkovou plochou 3 700 m2.

Umět naslouchat budoucím uživatelům

Do původních kanceláří jsme již v minulosti dodávali nový nábytek, koberce a další vybavení, ale kompletní přestavba byla pro nás příležitostí předvést, co umíme nejlépe – zhostit se zakázky od samého počátku a na všech úrovních ji dovést ke zdárnému konci. Museli jsme zapojit nejen naše know-how v projektovém řízení, koordinaci jednotlivých stavebních profesí a kompletaci nábytku, ale co je mnohem důlěžitější - projít s budoucími uživateli kanceláří všechna jejich přání a požadavky a zapracovat je do celkového řešení tak, aby se v budoucích kancelářích cítili, co nejlépe.  

Přemysl Richter
Projektový manažer TECHO

Zásadní byla kompletní změna konceptu fungování v prostředí, které bylo předtím postavené na klasických uzavřených kancelářích. Společně s klientem jsme si museli poradit s mnoha individuálními potřebami zaměstnanců.

Za čtyři měsíce hotovo

Původní představa, že celý projekt přestavby bude možné zvládnout za plného provozu, se ukázala již brzy jako nereálná. Všichni zaměstnanci se proto museli přestěhovat do náhradních prostor a podle dohody se přesně za čtyři měsíce vrátit do zcela nových prostor.

Abychom dodrželi slíbený časový plán, bylo naším hlavním úkolem správně zkoordinovat hlavní dodavatele stavby a rychle se vypořádat s mnohdy náročnými požadavky technického dozoru. O podobě interiérů měl klient jasnou představu, do debaty s ním a architekty ze studia YUAR jsme se proto zapojili až ve chvíli, kdy se rozhodovalo o vhodném nábytku. Připravili jsme rozsáhlé vzorkování, aby si klient mohl udělat jasnou představu o kompatibilitě jednotlivých kusů. Nakonec bylo 40 % nábytku vybráno přímo z produkce naší firmy, zbytek tvořil atypický nábytek. Šlo zejména o úložné prostory. Pro zpestření se v interiéru pracuje s několika druhy a barvami koberců, které se propojují v celé ploše organickými přechody, a na některých místech dodávají akcent geometrické vzory. Hravost se přenesla i na jednotlivá pracoviště, kde se u desek stolů střídá dřevěný dekor s bílou a modrou barvou.

3,300
m2 kanceláří
2
patra
40%
nábytku z produkce TECHO
4
měsíce realizace

Největší výzvy přicházejí těsně před koncem

U náročných projektů není nikdy o překvapení nouze. Záleží vždy hlavně na tom, jak si s problémy, které se nečekaně vyskytnou, poradíte. Když se měsíc před odevzdáním stavby objeví vady na technologických zařízeních, které neodhalil ani stavební průzkum, můžete reagovat jen dvěma způsoby. Posunout termín dokončení, nebo si říct, že den má dvacet čtyři hodin a že to zvládnete. Rozhodli jsme se pro to druhé, protože prodloužení pronájmu v provizorních kancelářích nebylo možné a případné stěhování do dalších přechodných prostor by klientovi přineslo nepřijatelné provozní komplikace. Jsme rádi, že dnes můžeme říct, že Makro se do svých nových kanceláří nastěhovalo včas a k plné spokojenosti.

Co jsme se naučili?

Přemysl Richter
Projektový manažer TECHO

Při realizaci kanceláří Makra jsme se přesvědčili, že se dokážeme zhostit jakéhokoli výzvy, nabídnout řešení mnohdy nelehkých požadavků klienta a dokázat jemu i sobě, že dokážeme být spolehlivými partnery.

Co pro vás můžeme udělat?

Dejte nám vědět